Monday, December 17, 2012

'Dari Jelapoh Ke Manchestee'


Bukit, motor-motor dengan penunggang berbaju hitam serta lagu mat saleh yang didendangkan. Buat aku lebih curious dengan startin cerita ‘Dari Jelapoh ke Manchestee’. Dari cebisan memory yang berkeluasan kecil ini, aku macam pernah tengok movie ni. Tapi bila aku cuba untuk me-recall sedalam-dalamnya. Oh. Tidak mampu nak menyelami bila menonton cerita ini. Lama sangat pulak aku nak cuba untuk ingat kembali. So, decided to watch again after been recommended by MAA.

‘Ni bukan angan-angan lah, ni cita-cita!’

Suka benar aku ngan ayat tu even baru mula ceritanya. Confident jer nadanya. Sebab aku cenggitu gak. Bendanya belum pasti dapat, tapi keyakinan kene ada. Letak jer dalam list banyak-banyak. Insya-Allah, dari banyak-banyak tu pasti ada satu yang akan kita tunaikan. It’s better something than nothing. Papepun, cerita lama, sound effect memang berdengung macam biasa. Tapi soundtrack nak old skool. Menarik. (:

‘Belajar tak jadi, umur dah tinggi, kalau lembu dah beranak dah.’

Cerita ni ade amoi comel. Muka amoi giler, putih melepak, nama Mila pulak. Haha. Hilang glamour. Tapi zaman tu, aku rasa, nama Mila ni memang glamour.  Tapi amoi ni nak jd guru lah dalam cerita ni. Hehe. Alahai. Kalau dapat cikgu cenggini memang tak belajar lah aku. Dok puji dia jer dalam hati. Haha.

So, if you all wanna watch. U can watch through here. ^___^ happy watching.


No comments:

Post a Comment