Sunday, December 16, 2012

Vacation - Train Ride


Kepala bapak dia duduk atas train dari Tampin ke Butterworth punya bapak lama. Haha. Almost 9 hours. Tapi aku dah siap-siap plan dah, nak buat macam-macam dalam train nanti. Men Sudoku, cards with lil sissy, tictactoe, gossiping, and other great stuffs. Tapi hajat tak kesampaian bila baru 5 minit masuk train aku.........



 .......dah lelap. HAHA. Lelap almost for 4 hours. BHAHAHA.



Bangun jer dari lena, the conversation start with…..

‘Akak, nape akak tido? Puas dah ET (my lil sis’s name) jalan-jalan satu train. Puas dah amek gambar ngan Abah.’

Jawab aku, ‘Tengahari memang lah tido, petang-petang baru pegi main. So let’s play, ET!’

Hahahhhaa. Kesian adik aku dapat akak camni. Walaupun lama di  dalam train, aku tak rasa lama. Aku suka jer naik train. Suasana, keadaan, people, dan pelbagai things lain. Walaupun keadaan train nampak uzur. But still aku suka. Pergi jer area café dia mengingatkan aku cerita ‘500 days of summer’ time dorang jumpe balik dalam train. Oh man. Aku tak tahu cerita tu tetap sweet even it’s not a love story. (: but yang tak bestnya, time aku nak makan lah dowang duduk kat café tu lelama sampai aku pn takde table nak makan kat mana. Kene lah menunggu turn. Marah : orang yang tak makan dok lepak kat café train yang kecik tu. Wekkk. Korang kejam tak bagi aku nak jamah rezeki dengan lebih awal. Wekkk!



Errr…. The journey to Penang hell soooooo AWEsome, till when Mama bought dozenssss of jersey and jeruksss. Ok. Kau orang pahamkan backpacking? Kau orang pahamkan, kami memang ber-backpack? Kau orang pahamkan memang takde kenderaan and all? HAHA. JAdi, ceritanya diteruskan dengan, memang aku sumbat all that dalam backpack aku and bedezooooopppp memang macam bawak 8 year old child weyh! Hahaha. Kalau nampak akunya structure badan dah lain macam tu, inilah sebabnya. Haha. Nak marah pun tak boleh, Mama sendiri. Aku, Abah n ET hanya mampu gelak saja. (:

But things when well. Alhamdulillah. ^_^

No comments:

Post a Comment